Primera vegada.
Hola!
Faig aquesta consulta perquè tinc dubtes amb la primera vegada. Encara no ho he fet mai, però el moment de fer el pas està més aviat que lluny, ja que fa uns dies he començat una relació amb un noi uns anys més gran que jo. Amb ell ja he parlat amb naturalitat del tema, i ell em diu que en té ganes de fer-ho bastant sovint (cosa que considero normal, els nois adolescents tenen un interès alt en fer sexe). No em fa res això, no em molesta, però si em fa una mica de por. Ell ja ha tingut prèviament experiències sexuals, des de fa ja bastants anys, considerant l'edat que té. M'ha comentat que no li fa res que jo en sigui verge, no és un problema i m'accepta.
Els dubtes que plantejo són típics.
Fa mal? N'hi ha alguna manera de relaxar-te per tal de que no faci mal?
Surt sang? Quanta?
El condó, n'hi ha sempre perill de que es quedi dins la vagina? Com es pot evitar? Al moment al qual el noi s'ha corregut, quant de temps es pot passar màxim sense treure el penis de la vagina per tal de que el condó no quedi dins?(No en se jo pas de col·locar un condó...)
Com es sap si el condó masculí està ben posat?
Moltes gràcies per l'atenció. Una abraçada!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Sembles una noia responsable i que vol tenir totes les variables possibles controlades, no t'angoixis, el primer cop no ha de ser el millor i els nervis hi seran segur! Ningú neix après, oi?
Per a que faci menys mal hi haurà coses que podràs fer i altres que no, si tens l'himen intacte pot ser que molesti o hi hagi dolor, estiguis relaxada o nerviosa. Si estàs molt tensa el dolor serà més fort. Per estar més tranquil·la què pots fer? Estar amb una persona amb qui estiguis MOLT còmode, que tinguis molta confiança en ell, que et faci sentir segura i confortable, que el lloc on estigueu sigui còmode i segur (que no hi hagi risc que us enxampin), que sàpigues que en qualsevol moment si dius "no, prou", ell pararà i ho respectarà.
La sang dependrà de la noia i del gruix de l'himen (en cas que hi sigui intacte).
Tema condó:
- Col·locar-lo bé és molt important, si tu no en saps, que se'l posi ell, si té més experiència li serà més senzill. Ja tindràs temps d'aprendre a posar-los.
- Quan ell hagi ejaculat no heu de trigar molt en treure'l, quan vagi sortint de la vagina heu d'aguantar el preservatiu en la seva posició, per a que no quedi dins. I del penis fora la vagina, ell se'l pot treure, comprovar-lo amb aigua i lligar-lo per a tirar-lo a la brossa.
Esperem haver respost totes les teves preguntes, gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada!
Helena Angel @HelenaAL
www.cosultajove.cat