consulta
Hola! el fet es que la meva parella i jo sempre que mantenim relacions ho fem amb preservatiu però fa una setmana mentres manteniem relacions es va trencar per complet i ens vàrem adonar uns minuts despres. Cal dir que ell no habia ejaculat encara i vàrem parar. El meu cicle acostuma a ser regular pero a vegades s'em retrasa una setmana i el dia que va passar això portava dos dies de retras però amb clars psíntomes premenstruals. Vam decidir esperar 48 hores a vera si em baixaba ja que el risc no era molt alt però com no va passar em vaig prendre la pastilla del dia després. D'això ja fa tres dies i sembla que els psíntomes premenstruals han desaparegut i sincerament em preocupa molt ja que no se si la pastilla no ha funcionat. M'agradaria saber si per exemple jo anés demà al centre d'atenció a la dona em sabrien dir si puc estar o no embarassada.
Moltes gràcies
IESP

Hola Marina!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Respecte al que expliques, has de saber que les probabilitats d'embaràs són molt baixes, ja que vas prendre la pastilla del dia de després en el periode que tocava (abans de 72 hores) i a més ell no va ejacular dins.
Si et preocupa estar embarassada, potser és més ràpid si vas a una farmàcia i compres un test d'embaràs (costa un 9 euros), ja que amb una mostra d'orina et diu si hi ha embaràs o no. Si el resultat et surt negatiu (osigui, que no hi ha embaràs) però vols estar més segura, ves al metge com tu mateixa ja proposes.
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat