Autoestima i.. Anorexia? Ajuda siusplau no aguanto més
Hola,tinc dos problemes:
1- Jo sóc prima, pero veig que tinc una miqueta de panxeta, pero poquissima i em vull aprimar, a més a vegades quan estic estirada al sofà i m'aixeco de cop em marejo, siusplau necessito que digueu si es anorexia.
2- A l'institut hi ha un parell de nenes que es burlen i es fiquen amb mi, i la meva autoestima va baixant.Ajuda.
GRACIAS
Sara Bujalance

Hola KissestotheMoon! No facis tonteries amb el menjar. A més, per mantenir una bona figura només cal menjar de tot, variat, suficient (sense passar gana), equilibrat (com marca la piràmide alimentària)i fer esport habitualment. Aquestes són les millors pautes per tenir un bon pes. Pel que dius la panxeta, és important que tinguis paciència i esperis a acabar de créixer. Aquesta panxa deu ser la típica de nen petit, que a mida que el cos va madurant es va perdent i la cintura es va afinant. I pel que fa a les noies de l'institut, passa olímpicament d'elles. Aquesta gent que es fica amb els altres ho fan perquè, en realitat, tenen baixa autoestima i, inconscientment, el que volen és que els altres també tinguin baixa auotestima. Si veuen que els seus comentaris no t'afecten es cansaran i et deixaran estar. A més, ningú té dret a dir-te res sobre com ets tu, tu i el teu cos són cosa teva i els altres no n'han de fer res, cadascú que s'amoini del seu propi cos i punt. I recorda que ningú té dret a fer-te sentir malament per com ets, qui s'han cregut que són? No permetis que la teva autoestima es vegi afectada per gent insegura i antipàtica, tu estàs per sobre. I, molt important, parla amb els teus amics, familia i professors sobre els comentaris d'aquestes noies, ells t'ajudaran a aturar-los i a que no et facin mal. Molts petons!!