Menstruació - Siusplau responeu:'(
Hola! Em dic Paula i tinc 12 anys. A principis d'aquest any em va venir la menstruació i de veritat que quan la tinc em trobo fatal, no de caracter ni res, si no de que em fan moltissim mal els ovaris... Ja no se que fer... Sempre em relaxo, descanso, penso en altres coses, i em prenc un ''Ibuprofé'' pero no se'm passa el mal d'ovaris... Que puc fer? Em podeu donar consells perque no em trobi tan malament? Avui justament m'ha vingut i tinc l'aniversari d'una amiga i no vull passar-ho malament (ja que normalment el dolor es tan agut que ploro perque es insoportable).
Gracies i una forta abraçada!
IESP

Hola Paulibs!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Em sap molt greu això que expliques, ja que quan la regla fa tan mal és molt injust...
Normalment, la menstruació fa més mal al principi que quan ens fem grans (és a dir, que aquest mal potser no és per sempre), però has de prendre mesures per no trobar-te tan malament:
- Ves al ginecòleg i explica-ho: pot receptar-te alguna cosa
- No mengis coses que inflin (com begudes amb gas o "bolleria")
- Fes esport: sembla mentida, perquè és quan menys ve de gust, però va súper bé!
- Si cal pren un medicament antiinflamatori més potent: això ho has de parlar primer amb un adult de confiança!
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat