No em sento bé amb el meu cos
Hola!Volia fer una petita consulta.
Tinc 15, al desembre faré 16 anys,faig 1'56 d'alçada i peso 47 kg.El problema és qaue jo hauria de pesar entre 51-56...però quan veig que a la balança posa 50, deixo de menjar tant,(apart de que soc vegetariana)però per mi , 50, és molt.I algun cop he intentat vomitar, però no ho he fert... No sé si aixó ès dolent,què m'aconselles?Gràcies!
Sara Bujalance

Hola ruthandreea! Això que et passa és dolent. La preocupació pel pes ha anat massa lluny i t'està fent mal. 51-56 quilos estan bé per la teva alçada, així que no hauries de patir per passar de 50. Aquesta por és una "trampa" mental que només et farà patir. Pensa que el pes és una cosa molt relativa, pesar 56, 50, 40 o 60 no vol dir res, perquè cada cos és diferent. Dues persones poden mesurar i pesar el mateix i tenir cossos molt diferents, sent un més prim que l'altre. Per això no val la pena pensar gaire en el pes, i encara menys deixar de menjar o vomitar! A més, deixar de menjar només porta a engreixar a mig/llarg plaç, perquè el cos "s'acostuma" a menjar poc i cada cop li costa més aprimar i menys engreixar. I vomitar NO aprima (si coneixes a algú que vomita i està prim, està prim per algun altre motiu), i és MOLT perillós per a la salut. El vòmit et pot portar, fins i tot, a l'hospital. El que has de fer per sentir-te millor i evitar un trastorn de la conducta alimentària és parlar amb els teus pares sobre el que t'està passant. Ells t'estimen i faran tot el possible per ajudar-te. Molts petons!!