Pes ideal
Hola, sóc una noia de 13 anys i m'agradaria saber el meu pes ideal perquè no em sento molt bé quan em miro al mirall.
Bé, tinc 13 anys com ja havia dit abans, peso 67 kg. Faig 1,65 m. d'alçada.
També practico un esport, faig Karate els dimarts i dijous de 19:00 a 20:30 i els divendres de 19:15 a 20:15.
Si em pots ajudar, moltes gràcies :)
Sara Bujalance

Hola! El pes ideal mai és un número en concret, sinó que és tota un franja que va d'un pes mínim a un pes màxim. A més a més, el pes ideal també té a veure amb l'edat, la constitució de la persona, l'estat de salut, l'estil de vida, etc. En el teu cas, el teu pes ja està dintre de la teva franja de pes ideal, així que no t'amoïnis perquè estàs bé! A més, practiques molt esport, que és una manera fantàstica de cuidar la teva salut i el teu pes. A part de fer esport com fas, també és important que mengis de tot i de forma equilibrada (tal i com marca la piràmide alimentària). Fent tot això no t'has d'amoinar més. Per una altra banda, tens 13 anys, així que el teu cos està en ple desenvolupament, és normal que a vegades et puguis sentir una mica extranya amb el teu cos, però dóna-li temps, ja veuràs com a mida que vagis madurant i el teu cos vagi creixent, t'aniràs sentint millor. Un petó molt gran!!