no sé si estic preparada
tinc 15 anys i desde fa 6 mesos estic sortint amb un noi sis anys més gran que jo. Vam estar parlant de mantenir relacions sexuals, o almenys probar-ho. Ell em va dir que quan jo digués però jo no sé si estic preparada. Per una part magradaria probar-ho i en tinc moltes ganes però em veig en aquella situació i sé que estaria morta de vergonya. Ell no és el problema perque el veig la persona ideal amb qui fer-ho i crec que jo estic preparada pero no ho sé segur. Com puc saber-ho?
Gràcies
IESP

Hola Ariadna!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, et diré que un mateix ja nota quan està preparat/da, ja que no és una decisió que es prengui en un dia. Més aviat és el resultat d'un procés i d'un creixement, on la persona va experimentant amb la seva sexualitat fins que sap que vol donar un pas més. A més, trobo que és normal que ara pensis en la vergonya que pot fer-te, per això és tan necessari tenir confiança amb l'altre persona i que ens sentim còmodes en situacions així. És molt important respectar els ritmes de cadascú, així que si ell ja t'ha dit que esperarà fins que tu estiguis preparada, pren-te amb calma aquesta decisió :)
Et proposaria que proveu de conèixer el vostre cos a poc a poc, per tal que res sigui brusc, sinó divertit i plaenter!
Espero haver-te resolt el dubte Ariadna!
Helena Galé
@hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat