Parella
Hola! Sóc una noia i fa pocs dies que torno a sortir amb el meu ex, després d'haver tallat fa més d'un any. Ahir em va dir que no vol que l'agobi i que cadascu amb la seva gent ja que confiem l'un amb l'altre, però que quan estessim junts que aprofitariem el temps al màxim... però tot i amb això no em va sentar molt bé que em digues aixó...
Crec que té una mica de por al compromís i no vull que ens tornem a distanciar (ja que cadascu viu a un poble diferent) i ens tornem a fer mal...
Necessito ajuda sobre que pensar i que fer amb la meva parella perquè ja ens vaig tenir prou en perdre-la una vegada.
Gràcies! :)
IESP

Hola Lely!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Penso que és normal que estiguis preocupada, ja que la vostra relació es va tallar una vegada i imagino que va ser molt difícil! Però ara que heu tornat, és moment d'aprofitar per parlar d'aquells errors que tots dos vau fer i com podeu actuar per a que no tornin a passar. De fet, les segones oportunitats són bones sempre que haguem après alguna cosa de l'anterior vegada! :)
I respecte al compromís, et faria una pregunta: creus que aquest es demostra passant molta estona junts? En una parella por haver un alt compromís independentment de la quantitat d'hores que es vegin tots dos, ja que el que compta és el vincle que tinguin i com s'agradin. Si viviu a pobles diferents, podeu aprofitar per fer diverses coses sense que ningú s'agovii. Tots necessitem un espai personal per tal de no sentir-nos lligats a una persona de manera que pugui fer-nos sentim que ens "ofeguem". Per això, que ell demani el seu espai no és sinònim d'estar distanciats, ni vol dir que puguis tornar a perdre'l! :)
Et proposo que parlis amb ell de les teves pors, així ell també et pot dir les seves. I de pas, aprofiteu per deixar clar què voleu millorar respecte a l'altre vegada i perquè heu volgut tornar (sempre va molt bé ser conscient què és el que m'agrada de l'altre i perquè vull tenir una relació amb ell/a).
Ah! I com diu ell, aprofiteu al màxim quan estigueu junts! ;)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat