per si acas
Encara no ho he fet ni tinc pensat ferofins que no tingui aclarits tots els meus dubtes, aqui en va un: quan tens la regla, no fa fastic fero amb la sang i aixo.. encara q et rentis i es posi preservatiu? I un altre: per comprar la pindora del dia despres i el test dembaras s'ha de anar amb els pares o tenir 18 anys? Tot aixo per si acasi
IESP

Hola J.B.!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Et vaig responent:
1. El fàstig depen de la persona: hi ha qui té relacions mentre té la menstruació i no li molesta (també es poden tenir relacions a la dutxe, per exemple!). Sovint, el motiu per no tenir relacions, més que pel fet de tacar, és pel mal: moltes noies ho passen malament aquells dies i no els ve de gust tenir sexe.
2. Per comprar un test d'embaràs no cal ser major d'edat, es pot anar quan sigui a la farmàcia (costa uns 9 euros). Pel que fa a la pastilla del dia de després (que es pot aconseguir gratuitament a urgències), normalment es demana que si la noia té menys de 16 anys, vagi acompanyada d'un adult de confiança. Però també és cert que si valoren que la noia és madura i responsable, la poden facilitar sense que vagi amb un adult.
Recordem que la pastilla del dia de després és un mètode d'URGÈNCIA, no un anticonceptiu normal (és a dir, per quan es trenca el preservatiu, per exemple)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat