gay?
hola ja fa temps que hem fixe molt amb els nois, inclus tinc pensaments sexuals amb amics. Fa poc crec que m'he enamorat de un noi de la mateixa edat que jo, pero hem va rebutjar, añadint que tenia novio, però jo se que no en té. Sempre m'han agradat les noies però desde fa 1 any hem senc extrany ja que els meus amics sempre estan parlant de noies i es fiquen calents, però jo ja pase del tema i tot. Ningú sospita que puc ser gay, ja que soc molt masculí i tot eixe rollo.
Puc ser gay, o sols es una transcció de la pubertat? També podria ser bi?
IESP

Hola Jose!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, has de saber que per a qued algú es consideri homosexual, s'ha d'ENAMORAR de persones del mateix sexe. Tu expliques que et vas enamorar d'un noi, oi?
Jo no et puc dir si ets homosexual o no, perquè això ho sabràs TU MATEIX a mesura que passi el temps... Una persona heterosexual mai es pregunta si ho és, perquè està dins la "normalitat" i no s'ho qüestiona; en canvi, quan algú sent coses pel mateix sexe, comencen les preguntes del "què seré". Et diria que no cal que ara mateix et possis una etiqueta, senzillament deixa't sentir :)
El fet de ser tan masculí, pot fer que la gent se sorprengui més, és cert. Però això es deu a que encara vivim la nostra sexualitat amb uns estereotips molt marcats!! Un noi pot ser ben masculí i estimar a un altre noi, igual que pot passar amb les noies.
Espero haver-te ajudat!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat