Pes ideal?
Hola! Quan era petita era MOLT prima, casi anorèctica, però al vindrem la regla fa uns anys tot va canviar. Ara no em sento a gust amb el meu cos ja que penso que podria estar més prima(abans tampoc per que tothom em mirava malament al estar tan prima), d'avegades m'acabo mirant al mirall mirant-me i trobant-hi mil defectes, com tindre el cos una mica més llarg(ja que el tinc molt curt), unes cuixes més primes, les cartuxeres, menys moflete... ara tinc 16 anys, medeixo 1'59 i peso 54, em sabries dir el pes ideal diagnosticat per els metges per la meva alçada i edat? I quina dieta podria fer per poder aprimar-me uns 6 quilos?
Sara Bujalance

Hola Jackie15! Per la teva alçada el teu pes és correcte, estàs dintre del teu pes ideal! No et cal aprimar 6 quilos!!! El pes ideal no és un número concret, el pes ideal és una franja que va d'un pes mínim a un pes màxim recomanats i tu ja estàs dintre d'aquesta franja, així que estàs bé! No t'amoïnis! No has d'aprimar!! Aquests defectes que "veus" quan et mires al mirall deuen tenir a veure amb temes psicològics, perquè el teu cos està bé. El millor que pots fer és acceptar-te tal i com ets i aprendre a mirar-te amb ulls, sent capaç de veure les coses maques que té el teu físic, que segur que en te´, només cal que aprenguis a veure-les. A part d'això, recorda que la millor (i la única) manera de mantenir un pes és menjar de tot, de forma equilibrada, i fer esport. Molts petons!!