baixar de pes
Holaa!:) Soc una noia de 16 anys, d'estatura faig 1'65 i de pes 62, faig esport quasi cada dia, dos dies d'educació física al cole, tres dies d'entreno, faig handbol, i un dia de partit. Voldria saber si hem podries donar alguna dieta concreta perque no em sento bé amb el meu cos, encara que la gent em digui que no em fa falta, pero no em sento bé i vull sentir-me bé amb mi mateixa. També voldria saber si hi ha alguna manera d'aprimar el gruix de les cuixes perque no m'agraden les meves cames i ho he anat preguntant a algunes persones i em diuen que no es pot que és múscul i ja, però tinc una amiga que es fa un tractament de mesoterapia i li han aprimat 4 cm cada cama però nose si hi haurà algún altre métode, perquè aquest me mare no em deixa fer-ho. Moltes gràcies, un petó.
Sara Bujalance

Hola Miriam! El millor que pots fer per alimentar-te correctament, i més tenint en compte tot l'esport que fas, és menjar de tot, de forma equilibrada (com marca la piràmide alimentària), en 5 àpats (esmorzar, dinar i sopar com a principals, i dos petits, un a mig matí i l'altre a mitja tarda) i fer esport, que ja en fas. Amb tot això tindràs un bon pes i estaràs en forma. De totes maneres, no hi ha cap manera d'aprimar o engreixar una única part del cos (i compte amb els tractaments com la mesoteràpia perquè sovint tornes a recuperar el que havies perdut quan ho deixes). Si tenint en compte que ja tens un bon pes per la teva alçada, i que fas molt esport ( segur que això afavoreix la teva imatge), no et trobes bé amb tu mateixa, l'origen deu estar en temes més aviats psicològics, d'autoestima. Intenta mirar-te amb bons ulls, valorar-te positivament, i acceptar-te tal i com ets, ja que això és indispensable per sentir-se bé. Un petó molt gran!!