PES:(
hola soc una nena de 13 anys i peso 72 k i em vec gorda com puc baixar la panxa i aprimarme sense q els meus paris senterin o si em podries donar alguna idea per abaixarla sisplauuu
Sara Bujalance

Hola Yeiiiii! No et preocupis pel pes en concret, només és un número i és molt diferent en cada persona perquè depèn de moltes coses: genètica, estil de vida, activitat física, estat de salut, etc. A més, el pes és veu diferent en les persones, dos nois poden mesurar i pesar el mateix i tenir cossos molt diferents, sent un més prim que l'altre, per exemple. El que has de fer per assegurar-te un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
), repartit en 5 àpats (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda. Els complementaris poden ser una peça de fruita o un iogurt, per exemple), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana. Si en pots fer més, encara millor. De totes maneres, tant important és cuidar el cos com cuidar l'autoestima: valorat positivament, acceptat tal i com és, donat permís per equivocar-te (com tothom) i rodejat de gent que et faci sentir bé. També és important que en lloc d'amagar als pares que vols aprimar, parlis amb ells i els expliquis com et sents amb el tema del cos. Ells t'estimen molt i volen que estiguis bé, així que t'entendran i faran tot el possible per ajudar-te a dur una alimentació equilibrada i sentir-te bé amb tu mateixa. Molts petons!!