Vull ser més alta
Hola! Tinc 14 anys, peso 50kg i medeixo 1,66m. Molta gent em diu que sóc alta per la meva edat però jo em veig baixeta. M'agradaria arribar a medir 1,76, el incovenient es que no sóc molt fan dels esports com el basket, el volley, etc... Què puc fer? D:
Sara Bujalance

Hola! La veritat és que amb 1.66 m i 14 anys sí que ets alta, estàs per sobre del promig de la teva edat. Per una altra banda, l'alçada no la podem triar i no existeix cap manera per poder créixer i ser més alt, el millor que podem fer és acceptar l'alçada que tenim (que ve determinada genèticament) i viure en pau amb aquesta alçada. No hi ha cap esport que faci pujar l'alçada, el que passa amb el bàsquet, per exemple, és que els que hi juguen ja són alts a banda de practicar l'esport. Són alts per un tema genètic, si no juguessin a bàsquet, serien igual d'alts. De totes maneres, com que estàs en època de creixement, el que sí és molt important que facis és menjar de tot i de forma equilibrada, de cara a treure-li tot el suc al teu "potencial" de creixement, pensa que els adolescents que no s'alimenten correctament poden tenir problemes relacionats amb l'alçada perquè no creixen prou. Ai´xi que ja saps, menja de tot, equilibrat, accepta la teva genètica i recorda que sí ets alta!! Un petó molt gran!!