Holaa
Holaa! Tinc 13 anys i crec que estic obssesionada amb el meu pes. Tot va començar quan una infermera em va dir que tenia una mica de sobrepes. Em vaig començar a obssesionar i vaig decidir deixar de menjar. Els meus pares no hi estaven gens d'acord, pero jo aguantava. Perquè et facis una idea, em feia por que arribés l'estiu per haver de posar-me el banyador i que tothom veigués la meva grassa... Ara encara tinc una mica de por, mes aviat vergonya, cada cop que sento que riuen a prop meu, penso que s'estan rient de mi... Que puc fer per valorar-me una mica mes?
Gràcies:)
Sara Bujalance

Hola Julia! Entenc com et deus sentir. El primer que has de fer per valorar-te més és oblidar el comentari que et va fer la infermera. Els professionals sovint també s'equivoquen i a vegades se centren massa en la corva del percentil (unes dades estadístiques sobre el creixement infantil), oblidant que cada persona és diferent i que cada nen/adolescent té un ritme de creixement diferent. Oblida aquell comentari desafortunat per part de la infermera. A més, no permetis mai que algú et faci sentir malament per com és el teu físic, tu ets molt més que un sol físic, ets tota una PERSONA, amb la teva personalitat, caràcter, pensaments, emocions, sentiments, aficions, formes d'actuar, etc. És molt injust que ens valorin només per com és el nostre físic perquè no el triem, ens han de valorar per les coses que sí triem: el que fem, el que pensem, el que sentim, els valors amb els que actuem, etc. Així que no permetis mai que ningú et valori només pel com és el teu cos. Per sentir-te bé valora't per tot el conjunt de la teva persona i no t'obsessionis amb el físic, perquè no es pot canviar. Recolza't en les persones que t'estimen i que et fan comentaris positius, oi que ells t'estimen sigui com sigui el teu físic? Oblida't també d'això de els altres riuen de tu, segurament no riuen de tu, sinó que ho "veus" tu degut a la obsessió que t'ha agafat pel comentari de la infermera, així que no hi pensis més. Disfruta de la teva vida que és teva i que ningú te l'espatlli! Ah, i recorda que per mantenir un pes correcte és necessari que mengis de tot, de forma equilibrada, i que facis esport. A part d'això no cal que facis res més, i encara menys deixar de menjar! Si menges massa poc pots tenir problemes greus de salut! Un petó molt gran Julia!!