No sé si és normal
Hola, mira el meu novio i jo, fa uns 3 mesos que vam començar a fer preliminars, els dos ens posem super calents i tot, però ni ell ni jo, hem arribat mai a l'orgasme... he estat llegint per aquí al consultori, que moltes parelles sí, és normal que nosaltres no? Algun consell per arribar-hi?
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Respecte al que expliques, et diré que l'orgasme està dirigit pel nostre Sistema Nerviós Autònom, el mateix que es posa en marxa quan ens adormim! És a dir, que no és una cosa voluntària, sinó que hi ha una sèrie d'elements que ho faciliten. Per exemple, per anar a dormir no funciona repetir-se vàries vegades "dorm, dorm, dorm...", perì sí que funcionen coses com: no deixar que entri llum, estar calentons, tenir un coixí còmode, etc. (això dependrà de cada persona!).
Per aconseguir l'orgasme, el cos funcionaria d'una manera molt semblant i cada un ha de saber quines coses poden facilitar arribar a tenir-lo! Una manera és saber com us agrada quan esteu sols (la masturbació és una manera de conèixer la pròpia resposta sexual); una altra és que en parleu i aprofiteu les vostres estones íntimes per divertir-vos i desconnectar dels problemes (pensem que si estem amoinats o preocupats, el cervell no ens deixarà gaudir...). Amb pràctica, segur que cada cop us coneixeu més! ;)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat