NO ESTIC SEGURA
El meu novio vol que u fem per primera vetada tot i que tenim 14 anys. Jo no estic gaire segura de fer-ho ja que crec tambe que soc una mica jove però em fa por que si li dic que no em deixi o algu aixi. Que faig?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori!
En qualsevol situació ningú et pot forçar o obligar a fer una cosa que no vols fer, però en el sexe aquest NO és més gran. Si tu consideres que encara no estàs preparada, la teva parella ho haurà de respectar i si no ho respecta t'està demostrant quin tipus de persona és. I si li dius que "encara no" i et deixa, encara serà millor per tu, perquè si no et respecta en aquesta decisió com i quan et respectarà?
Per tant, per por a que et deixi no ho has de fer, i som clares en aquest sentit encara que soni dur. Les relacions sexuals les has de tenir quan i amb qui tu vulguis, sense pressió, sense forçar i sense pors.
Si la teva decisió és que encara no vols fer-ho, ho has de fer respectar.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL