folla amic
hola tinc 15 anys i un noi amb el que estic parlan molt ma dit si vui ser la seva folla amiga pero tinc por d'enamorarme de ell i que ell amb deixi de parlar algun consell? gracies.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Aquesta és una consulta de conceptes!
Un "folla-amic/amiga" és exactament això, una persona amb qui només quedes per tenir relacions sexuals sense cap tipus de sentiments pel mig, en el moment en que entren els sentiments, els afectes, el carinyo o l'enamorament ja no serà un/a "folla-amic/amiga", serà quelcom més profund.
Els folla-amics no parlaran de com estan aquell dia, si han tingut alguna bronca amb algú o si el dia ha estat genial, només quedaran per tenir sexe i punt.
Si sou amics i voleu tenir relacions sexuals ja no sereu folla-amics, sereu amics que tenen relacions sexuals però que no només queden per sexe, sinó que un dia quedareu per anar a prendre algo, un altre dia quedareu per fer deures, i una altre dia quedareu per tenir relacions sexuals, us explicareu si esteu "ratllats" o si heu passat un bon dia, i aquí és on les línies quedaran borroses i per tant serà molt difícil no implicar sentiments pel mig. En aquest panorama us podeu enamorar l'un de l'altre o un dels dos s'enamorarà de l'altre i l'altre no.
El consell que et donem és: valora si és el què vols, vols quedar amb ell només per tenir relacions sexuals o també t'agradaria conèixer-vos, quedar, parlar, explicar-vos coses i donar-vos suport en mals moments? En funció a la teva resposta decideix si vols ser la seva "folla-amiga" o no.
Ànims! Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL
HelenaALpsico
IESP
Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
La veritat és que la paraula "follamiga" pot tenir moltes interpretacions... tot depen de què entengui cadascú per amistat! Una pregunta: per què penses que si t'enamoressis d'ell et deixaria de parlar? No significaria això que no hi hauria gaire amistat? Per a tenir una relació així, cal deixar les coses molt clares des del principi, ja que sinó algú pot sortir ferit de tot plegat. Així que trobo molt bé que reconeguis aquesta por, ja que vol dir que estàs rumiant les possibles conseqüències!
Et diria que srecordis que quan dos persones s'agraden, sempre comencen com amics i ningú sap cap on anirà la cosa! Has pensat que potser sigui ell el que s'acabi enamorant de tu? ;)
Senzillament, has de fer el que et vingui de gust, però parlant amb ell sobre aquestes pors per a que no es puguin crear confussions. I així, podràs valorar què et surt més a compte: si ser només amics, o ser amics que s'agraden! :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat