Primera vegada.
Hola! Sóc noia i tinc 16 anys, tinc molta por de la primera vegada.. Molta gent acostuma a dir l'aparell reproductor masculí no entra, aixo es cert? Es normal que si la primera vegada que et posen els dits et faigui mal? Sóc verge, però veig molt aviat la meva primera vegada i crec que no estic gens perparada em fa molta engoixar pensar que algu m'ha de veure completament sense roba, i si al se la meva primera vegada ho fare bé. Un altre dubte, ja se que tan sols depen de la parella.. però millor depilada no? Espero la meva resposta, moltes gràcies.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Aquí t'enviem la teva resposta.
En primer lloc, si sents que no estàs gens preparada per què ho has de fer? No t'has de veure obligada de ninguna manera a fer res que no vulguis fer, si vols anar més poc a poc, començar per altres coses per agafar confiança i poc a poc sentir-te més còmode amb menys roba amb la teva parella i no de cop, el que sigui, ho has de dir i comunicar, la teva parella no et pot llegir el pensament.
El dolor de la primera vegada pot ser degut a tres coses: als nervis que tinguis, aquests faran que el teu cos estigui tens i la musculatura pèlvica no es relaxi; a la sensació de dilatació, si la penetració és ràpida, al principi pots sentir dolor, la musculatura s'ha de dilatar per a acostumar-se a la mida del que entri (dits, penis, joguina eròtica,...); a l'existència de l'himen, si tens l'himen intacte, molt gruixut o rígid, serà fàcil que sentis dolor, però també pot ser o que no tinguis himen (hi ha noies que no en tenen) o que el teu himen sigui molt flexible i ni es trenqui!
Per tant, el més important és la confiança amb l'altre persona, la teva pròpia confiança de saber que en qualsevol moment pots frenar la situació i si dius "para" o "prou" o "més poc a poc" se't respectarà. A la comoditat, el lloc és important i si estàs pendent de si entren a l'habitació, de si et veuen o si no se què... no et podràs relaxar. També has de no pressionar-te amb fer-ho bé, si és la teva primera vegada és normal que no sàpigues fer-ho, no creus?
Quan dius que la depilació depèn de la parella estàs molt equivocada, la depilació depèn de tu! Vols depilar-te? o no?
Esperem haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL