contesteu siusplauuuu
hola ja he fet anteriors consultes i mai rebo cap resposta magradaria que responguesiu les meves preguntes:
1.Que es el flux blan que hem surt de la vagina i mo trobo a les calces???
2.fa mig any que hem surten gotes de sang d'alla pero no tinc la regla que es?
3.sovinment tinc moltes ganes de fer allò pero clar no li demanare i estic preocupada pensant si estic malament del cap o algu
pd: gracies per contestar a preguntes aixi
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Si has fet preguntes anteriorment segurament que jo o alguna de les meves companyes hem contestat ja que anem per ordre de calendari, ens sap greu que no les hagis rebut. Esperem que aquesta resposta t'arribi.
1. Què és el flux blanc que em surt de la vagina i em trobo a les calces?
Sobre el flux hem rebut moltíssimes consultes, sembla que us preocupa. El flux vaginal comença a aparèixer uns mesos, un any o dos, abans de la primera regla. El cos comença a posar-se en marxa i els genitals femenins intern comencen a funcionar. El flux vaginal ens ajuda a mantenir el pH natural de la vagina, és un mecanisme de neteja i a més a més ens protegeix de bactèries que poden haver en la roba que ens posem.
2. Fa mig any que hem surten gotes de sang d'allà però no tinc la regla què és?
Les gotes de sang barrejades amb el flux ens indica que ens uns mesos, segurament, et vindrà la primera regla.
3. Sovint tinc moltes ganes de fer allò però clar no li demanaré i estic preocupada pensant si estic malament del cap o algo...
No sabem ben bé a què et refereixes amb "fer allò", no sabem si és liar-te amb algú, masturbar-te, tenir relacions sexuals, tenir relacions sexual amb penetració, ... sigui el que sigui està relacionat amb sexe, és normal que en l'adolescència ens comenci a atraure tot allò que té a veure amb el sexe i les relacions sexuals i per tant és normal que hi pensem força! No estàs malament del cap, no pateixis ;)
Esperem que la resposta t'arribi i sobretot esperem haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL