DUBTE
Hola!
Tinc 17 anys (em queda poc per fer els 18) i estic a punt de mantenir les meves primeres relacions. Investigant sobre el tema, vaig topar-me amb un tema desconegut fins al moment: la hipertrofia dels llavis menors. Per desgràcia, em vaig sentir identificada, tot i que mai abans m'hagués plantejat la mida dels llavis. En diverses pàgines es proposava com a solució la cirurgia per reduir-los, ja que no era un fenòmen gaire normal. Realment em sento preocupada perquè ara per ara, em suposa com una mena d'inhibició personal, alguna cosa de la qual avergonyir-me.
Les meves preguntes són:
-És molt comú aquest fenòmen?
-Em representarà alguna problemàtica alhora de tenir relacions? (alhora de la penetració, etc...)
-Els nois tenen molt en compte aquest factor? (Els pot semblar incòmode,lleig, repulsiu, extravagant..?)
Moltes gràcies per contestar!!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. En primer lloc, internet no és un metge, per tant no pot diagnosticar-te. Si creus que pots tenir alguna atròfia a nivell vaginal el millor és que vagis al ginecòleg i que avaluï la situació. Si veu que hi ha alguna atròfia et podrà indicar de forma adequada el tractament a seguir.
Pel que fa als genitals femenins cadascú el té diferents, no hi ha dos genitals idèntics! Exactament igual que la resta del cos: no totes les noies tenen les mateixes pigues als mateixos llocs del cos, ni els pits iguals de grans o petits, ni el mateix color en els mugrons, ni les mans iguals, etc.... Això què significa? que els genitals també poden ser més grans, o més petits, de color diferent, la mida del clítoris també pot variar entre noia i noia, i la mida dels llavis també, ... Però no hi han millors ni pitjors! (exactament iguals que les mides i les formes dels penis)
En alguna altre consulta hem penjat aquest enllaç i crec que també pot ser del teu interès:
ZEXwVKCYG1A
De totes formes si creus que pot tenir algun tipo de patologia el millor és vagis a una consulta ginecològica perquè pugui avaluar el teu cas en concret.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL
HelenaALpsico