URGENT! SEXUALITAT
Hola, em dic Carlota i tinc 16 anys.
Voldria preguntar-te si mantener relacions sexuals amb més d'un, provoca problemas? La veritat es que estic adicta al sexe i es un dels problemas que tinc, necesito fer-ho sempre. Jo utilitzo preservatiu, em cuido bastant, pero m'han dit que si ho fas amb diferents persones es dolent. Es cert?
Moltes gracies.
IESP

Hola Carlota!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Dues coses importants:
1. fer-ho amb moltes perones no és pas dolent. L'important és fer-ho amb qui TU vulguis, sense actuar sota cap pressió ni per fer content a l'altre. Tu tries com vols que sigui la teva vida sexual, i l'important és que tens cura de la teva salut (amb el preservatiu)
2. Una persona addicte al sexe és algú que pateix moltíssim, ja que si no té satisfacció sexual (amb masturbació, relacions amb desconeguts, a través d'internet, etc) viu molta ansietat. Per a que es consideri addicció, cal que el sexe interfereixi en àrees de la seva vida com: que no vagi a treballar o a l'insti, que es gasti més diners del que té, que sigui sempre infidel...
Amb això vull dir que pel fet que t'agradi tenir relacions, NO vol dir que siguis una addicta ;)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat