Tinc sobrepes, que faig el dijous?
Hola,tinc 14 anys, medeixo 1,56 m i peso 67 kilograms i ja se que tinc sobrepes. Resulta que el dijous ens em de medir i pesar a l'institut, devant de tota la clase i tinc moltisima por de que es riguin de mi, no vull que se'n burlin més encara, i que el meu pes pasi susurrat pels pasadisos de l'institut. No em porto gens bè amb els meus companys de classe desde sempre i es fiquen amb mi, que puc fer per que això no passi?
Per cert, ja faig bastant esport i menjo de forma equilibrada, pero es la meva genetica, tampoc tinc cap problema de tiroides ni res d'això.
Gracies per adelantat
Sara Bujalance

Hola Aura! Et contesto en divendres perquè no havia vist la teva consulta abans, em sap greu. Espero que la revisió mèdica fos bé i que ningú t'hagués fet sentir malament. El millor consell que et puc donar és que si et trobes amb comentaris i burles sobre tu o sobre el teu cos, les ignoris i passis olímpicament. El teu cos és cosa teva i els altres no n'han de fer res!! Passa d'ells, aquestes persones que sovint es fiquen amb els altres ho acostumen a fer perquè tenen una autoestima baixa i el que volen aconseguir insultant és que els altres tinguin l'autoestima encara més baixa que ells, així que no permetis que la inseguretat dels altres perjudiqui la teva autoestima! Tu estàs per sobre d'aquests comentaris absurds i ningú té dret a fer-te sentir malament per com és el teu cos, així que no permetis que aquests comentaris et facin mal, aquesta gent maleducada i insegura no es mereixen que et sentis ni un sol segon trista. Passa d'ells i escolta a la gent que sí t'estima i que sí et tracta bé, comptar amb el suport dels que estan amb tu et pot donar forçar per ignorar comentaris desagradables. I si rebessis molts insults de forma molt constant per part d'algun company de l'institut, parla amb el teu tutor de cara a tallar-ho i que puguis estar tranquil.la. Molts petons Aura, i ànims, passa d'ells!!