Els meus pares
Hola em dic Berta!
M'agradaria que m'ajudessiu amb un problema que he tingut amb els pares i el tema de la sexualitat.
El cas és que fa una setmana vaig anar a casa del meu novio i els meus pares s'han enterat de que vam tenir contacte de manera sexual, es pensen que vam fer l'amor, però només va ser Petting, i no hi va haver penetració. Estic preocupada, la meva mare s'ha enfadat molt amb mi i ha perdut tota la confiança.
Sóc una noia responsable, tinc 15 anys i porto 9 mesos de relació amb la meva parella.
Com puc solucionar el problema? Ells creuen que he fet l'acte sexual i estan molt enfadats, diuen que no s'ho esperàven de mi i que sóc una "guarra", no em parlen.
Moltes gràcies,espero la vostre resposta! I m'agradaria que això fos totalment anònim!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Aquesta situació és força complicada ja que també implica als teus pares. Si ets una noia responsable els teus pares hauries de confiar en tu. Segurament s'han enfadat perquè els fa por que algun noi pugui utilitzar-te i només voler-te pel sexe, i la seva forma d'expressar-ho és enfadant-se, potser no és la millor forma però és possible que els hi surti així sense voler.
Intenta explicar-lis que no passar res del que es pensen i que confiïn en tu, que et sap greu que s'hagin enfadat i que no sabies com dir-lis que estaries a casa d’ell sols.
Esperem haver-te ajudat una mica i que ja no estiguin tan enfadats,
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL