primeres relacions
Hola adolescents. No fa gaire que tinc nòvio (el primer nòvio) i ara se'm comencen a plantejar dubtes pels quals mai m'havia preocupat.
En les vegades que hem estat sols, he experimentat coses que mai havia sentit abans. Estic preocupada perquè no en sé gaire de coses de relacions íntimes. Encara sóc verge i ho seré sent fins d'aquí a bastant perquè no em trobo preparada (tot i que ell ja en té moltes ganes pel que em diu, ell encara ho és també).
Ell sembla que en sap força d'aquest tema i em fa coses que m'agraden. A mi em sap greu perquè no sé que fer-li a ell, a més tinc por de fer-li malament. Ahir em va tocar molt, fins al punt que em va intentar posar els dits però em va fer mal(jo encara me'ls he posat tampoc mai, a vegades però, el que faig és sacsejar-me una mica, tot i que no sé si això es podria considerar realment masturbació.
També tinc altres dubtes...
Estic preocupada perquè mai m'he posat els dits i tampoc cap tampax, sempre que ho he intentat, només el fet de roçar-me una mica per allà m'ha fet mai, així que ni m'imagino que passà quan ho faci). Què puc fer? És normal que em faci mal? Quan m'he intentat posar un tampax me'l he col·locat en la posició que s'ha de fer però tot i així m'ha fet mal).
M'agradaria fer-li alguna cosa que li agradés, però si no m'he masturbat ni jo com li faig a ell? M'agradaria saber-ho tant amb les mans com amb sexe oral...
L'últim dubte que tinc, és més aviat personal i no tant en tema de relacions. Tinc 17 anys i encara no tinc mugrons i em fa molta vergonya... estan plans i sembla que una mica cap en dins. Vaig estar buscant per internet i vaig trobar que un 10% de les noies poden tenir mugrons invertits o plans però no m'agrada la idea. Estic gairebé convensuda que és això el que em passa. No hi ha cap solució perquè surtin? Em fa molta vergonya que el meu nòvio me les miri..., sempre m'està preguntant quin és el problema pel qual no les hi vull ensenyar.
No en tinc gaire idea d'aquest tema i tinc por de lesionar-me o algo allà abaix amb l'intent de que em toqui... Sisplau adolescents ajudeu-me :)
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Si et fa tan mal qualsevol intent d'introducció de qualsevol cos és possible que tinguis un himen molt rígid o la musculatura contracturada i gens relaxada.
Què fer-li a ell ens demanes. Potser podries demanar-i que t'ensenyi què li agrada ja que tu no tens experiència, no te n'has d'avergonyir, ningú neix ensenyat i si vols intentar aprendre ell et pot guiar i ajudar-te. Com fer-li i no fer-li mal, ho aprendràs molt ràpid, els nois no són massa complicats.
Pel que fa als mugrons... si els tens plans o invertits els tens així i punt i els has d'acceptar, igual que els seus mugrons seran d'una forma, un color i una mida concreta, els teus també i no has de ser tots iguals. De totes formes a moltes dones els hi passa i si es genera un complex molt limitant el que es pot fer es cirurgia estètica.
Esperem haver-te ajudat una mica.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL