No se com fer-ho
Hola, tinc 15 anys i el meu novio i jo portem tres mesos sortint (tenim la mateixa edat). Al principi de la relació vem començar a fer-nos preguntes per veure que opinabem de les coses, i va sortir el tema del sexe, de fer-ho... Ell em va dir que està preparat i que esperaria tot el temps que jo necessités per estar-ho també. El problema és que ara que han passat tres mesos, algun cop que hem tornat a parlar, m'ha dit que no em vol presionar ni insistir, però que quan crec que estare preparada per fer-ho amb ell, i la meva resposta és sempre la mateixa, que no ho se. M'explica que té amics i amigues més grans que ell, que amb 15 anys ja ho han fet i és per això que em pregunta que quan crec que estare preparada.
Jo per a mi ho faria, cada cop ho estic una mica més, però em fa por per exemple el lloc, on ho podem fer i quan? Ah i una última pregunta, abans de fer-ho, s'ha de fer alguna cosa tipo dits o algo així? (No ho he fet mai, i necessito resoldre aquests dubtes)
És bastant urgent, i m'ajudarieu moltíssim si m'ho respongueu, siusplau!!!
Moltes Gràcies, Petons!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Sense voler amb aquest pregunta de "quan et sentiràs preparada, els meus amics ja ho havien fet amb 15 anys".. etc, la teva parella et pressiona. Potser seria bo, si teniu tanta comunicació podries expressar-li les teves preocupacions, com que et preocupa el lloc on ho faríeu, i quan... això ho podríeu parlar per tu quedar-te més tranquil·la.
D'altra banda, pel que fa a la preparació que ens comentes, no fa falta res, el que si seria genial és que us coneguéssiu de forma íntima abans del moment de la penetració, és a dir, que trobeu moments d'intimitat on conèixer el cos de l'altre, com és? què li agrada? ensenyar-li tu a ell què t'agrada? etc... i poc a poc anar coneixent-vos també físicament i sexualment.
Espero haver-te ajudat una mica.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL