kwejfwo
Fa poc vaig quedar amb un noi i estàvem a punt de fer-ho però hem va passar una cosa. A l'hora d'anar a fer la penetració no m'entrava! Necessito ajuda! Passa això normalment? Sóc la única a qui li ha passa? Mersii!
IESP

Hola unaAdolescent,
Soc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP, gràcies per fer-nos la teva consulta.
El primer cop que es tenen relacions sexuals, en general, és normal que hi hagi alguns nervis, curiositat, potser una mica de vergonya perquè et vegin núa i potser també una mica de por per veure si va bé o no.
Tot això pot influir a que el nostre cos reaccioni de forma involuntària. Un dels efectes involuntaris pot ser que els músculs que estan a la zona genital es contraiguin (que es posi tensa la zona i s'apreti) i no permetin la penetració.
No ets l'única noia a qui li passa, la propera vegada procura estar còmode, tranquila i amb confiança cap a l'altre persona. Si et segueix passant, podries parlar amb els teus pares per poder fer una visita al ginecòleg i descartar que pugui estar passant alguna cosa més, però segurament serà que els nervis et varen traicionar.
Ja ens explicaràs com va!
Helena Angel @HelenaAL