ESTIC MALALTA?
HOLA! ja fa un temps et vaig escriure però esque tinc un dubte molt gran.
Que tinc depresió i problemes d'autolesions ja ho se pero m'agradaria seaber si tinc desordres alimenticis ja que si que es cert que hi ha cops que em salto algun apat i un parell de cops he vomitat pero normalment per molt que no m'agradi sempre m'ho menjo tot. Pero vull dir que tinc pensaments orribles en el sentit de que em passo hores i hores mirantme al mirall, m'insulto a mi mateixa etc
en resum la pregunta es PER MOLT QUE EL COS ESTIGUI SA SI LA MENT ESTA DANYADA TINC DESORDES ALIMENTICIS O ÉS UNA ALTRE COSA?
GRÀCIES PER GASTAR PART DEL TEU TEMPS CONTESTANT-ME I MOLTS PETONS!
Sara Bujalance

Hola Berta! Sempre és un plaer invertir part del meu temps a contestar les teves consultes, així que t'agraeixo molt que comparteixis amb mi les teves preocupacions. Contestant a la teva pregunta, sí, pot ser que una persona, tot i tenir el cos més o menys bé, tingui un trastorn alimentari per culpa dels pensaments, pors, sentiments negatius i angoixa que li provoquen la seva ment. De fet, aquesta part psicològica és la realment important, així que si veus que et passa tot això, et sents malament amb el teu cos, passes moltes hores davant el mirall i això et fa posar trista, tens pensaments negatius sobre tu i sobre el teu cos, etc. és possible que estiguis patint algun problema de tipus alimentari, així que el millor que pots fer és explicar-li als teus pares de cara a que t'ajudin i et portin a veure a un professional si és necessari. Molts petons Berta!!