Ginecòleg + pastilles anticonceptives
Hola, m'agradaria ser anònima.
Sóc noia, tinc gairebé 18 anys i tinc parella estable des de fa 3 anys. El cas és que en un relació sexual el condó es va "sortir" i es va quedar a dins de la vagina. Ens en vam adonar al moment, el vam treure, ell se'n va posar un de nou i vam continuar. Això va passar fa dues setmanes més o menys; el problema és que m'hauria d'haver vingut la regla fa 5 dies. De moment no em preocupa perquè els meus cicles són d'uns 30 i pico dies (em ve cada 5 setmanes enlloc de cada 4), però esta tardant massa. Hauria d'anar al metge?
I un altre tema (que no té res a veure amb la primera consulta): ja fa 4 anys de la meva primera regla i fa temps que li vaig dir a la meva mare que volia anar al ginècoleg, però no m'hi vol portar. Sempre fa com que se li oblida, em diu que ja hi anirem, pero fa mesos que insisteixo i res. Em va fer anar al CAP a veure una doctora per demanar hora, pero ella només em va donar tríptics d'aquests que es donde a les xerrades. M'agradaria prendre les pastilles pero no sé com dir-li a la meva mare.
Gràcies.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Anem a pams!
En referència a la primera consulta, si ell encara no havia ejaculat el risc és molt baixa ja que el risc que el preservatiu es quedi dins és per si hi ha semen de l'ejaculació i bessa del preservatiu a dins la vagina. Si no havia ejaculat el risc és molt baix, ho vàreu fer molt bé tal i com ho vàreu fer. Ara bé, si va ejacular el que podries fer és, si encara no t'ha vingut la regla, és fer-te una prova d'embaràs per a descartar i quedar-te tranquil·la o per saber si és positiu i decidir què fer.
Pel que fa a la segona consulta, és genial que vulguis que la teva mare t'acompanyi però si ella et dona llargues i li fa cosa que vagis al ginecòleg, tens 18 anys i ja hi pots anar sola, ets major d'edat. Per tant, si hi vols anar i a la teva mare li fa cosa, pots comentar-li que hi aniràs i que tens hora, potser si tens l'hora reservada ella si que et vol acompanyar.
Gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL