Com saber si..?
Hola bones!
Volia fervos una consulta...Com es sap cuan estas preparada per primera vegada? I quan arribe el dia que ho hagi de fer i em crec que estic preparada pero al final no o faig per por a que em fassi mol de mal..?
Abans de fer-ho e de petarme l'iment per que no em fagi mal? Que s'ha de ferr?
Anissa Ouali

Hola! Moltes gràcies per consultar amb nosaltres!
Anem per passos, estar preparat/da: el més important és sentir-se preparat/da. És a dir, per exemple, quan un es coneix el seu cos, està ben informat i sent que ja ha experimentat suficient a una altra persona i vol començar a incorporar la penetració en les seves relacions sexuals.
Cadascú té el seu ritme, i el més important es gaudir de la sexualitat sense pressa, anar coneixent i aprenent sense marcar cap pressió per iniciar les relacions sexuals.
Himen: El himen és una membrana que esta situada una mica més a dalt de la entrada de la vagina, aquesta membrana pot ser molt fràgil o resistent, i es pot trencar de diverses manera que no tinguin res a veure amb la penetració (fent un esport, anant en bici,...), fent que surti una mica de sang. També cal dir que hi ha noies que no tenen aquesta membrana i, d’altres que depenen on esta situat l’himen, no s’arribi a trencar fins al moment d’un part.
Per tant, l'himen no té relació amb el que hi hagi dolor o no en la primera relació i tampoc t'ho has de trencar tu.
Espero haver pogut resoldre els teus dubtes! Una abraçada!
Anissa Ouali, @AniOuali