pastilla del dia de despres**
Hola adolescents!
Llegint un dels articles que heu penjat se m'ha ocurregut una pregunta: la pastilla del dia de després podria fallar? Pensant que te la prens a les hores que s'han de fer, que, per cert, quan te l'has de prendre si creus que hi ha risc d'embaràs? Si us plau, vull que m'expliqueu com funciona el tema si hi hagués algun accident amb el condó.
Gràciees!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que la pastilla del dia de després és un 94% efectiva (aproximadament), i això vol dir que no sempre funciona, però la gran majoria de vegades sí. De fet, la seva eficacia depen molt del moment en que es prengui i si s'han respectat les indicacions (com no beure alcohol després)
S'ha de prendre quan s'han tingut relacions sexuals sense preservatiu o perquè el preservatiu s'ha trencat. No és un mètode anticonceptiu normal, sinó un mètode d'urgència. Com no sempre és efectiva, i provoca un important canvi hormonal, no podem utilitzar aquesta pastilla cada vegada que tenim relacions! Per això existeix el preservatiu, que no afecta a les hormones, és fàcil de comprar i fa que les parelles gaudeixin més perquè estan tranquil.les :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat