Himen
Hola sóc una adolescent de 15 anys.
Per festes, vaig estar amb un noi el qual m'hi vaig liar i hi va haver alguna cosa més. Crec que em va petar l'himen, i ell no ho sap.
L'hi he de dir? És normal que ara em vingui la regla irregularment?
Gràcies
Anissa Ouali

Hola Rut pastissera!
Com et va comentar la meva companya Helena Angel, l'himen és com una pell a l'interior de la cavitat vaginal, no totes les noies tenim l'himen igual, n'hi ha que el tenen més gruixut, n'hi ha que el tenen més prim, n'hi ha que el tenen més rígid i d'altres més flexible. Per tant, et sortirà sang quan tinguis sexe? si ja vas sagnar quan et va introduir els dits segurament no sagnis quan hi hagi penetració, si no vas sagnar, dependrà de com és el teu himen.
No tens perquè explicar-li si no vols, però si voldries comentar-li això que et diem, endavant. Que la regla vingui de manera irregular ara, possiblement no tingui res a veure amb que s'hagi trencat l'himen o no, ja que la regla durant el primer i tres anys següents pot ser irregular, tant en el temps entre regla i regla, com en el dolor, la quantitat de sang,... El teu cos està canviant i necessita un temps per estabilitzar tots aquest canvis.
Una abraçada!
Anissa Ouali, @AniOuali