Soc extranya?
Hola,
a veure si em se explicar...
desde la primera charla en la escola sobre la sexualitat, cuan ens van dir que la masturbació era una forma de coneixer el teu cos vaig tenir curiositat, lo dolent es que a mi no m'ha agrada fer-lo ya que en un passat als 5 anys vaig viure una mala experiencia...
No se si es que finalment amb els anys ho he relacionat una cosa amb l'altre, pero el escoltar a la meva parella que masturbarse es bó i sobre tot placenter i yo no sentirme igual que ell em fa pensar que sigui rara.
Que puc fer?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Anem a pams, tal i com et van dir a la xerrada, la masturbació és una forma de conèixer el nostre cos i saber què ens agrada i què no. Però no és obligatori masturbar-se, cadascú que decideixi si vol o no. Si tu en aquest moment sents que no estàs còmode fent-ho, no ho facis, només faltaria!
En el sexe mai mai hem de fer res que no vulguem i si en algun moment de la nostre vida una persona ens ha fet sentir malament en aquest tema, el que hem de fer és reconstruir el què és la sexualitat i convertir-ho en un terreny còmode i fet a mida, i entendre que allò que va passar no va ser responsabilitat teva i que segurament estaves en una posició d'inferioritat. Per tant, si no pots/vols/saps prendre mesures legals el que has de fer és reconstruir el significat que té la sexualitat per a tu i sobretot no sentir-te culpable per allò que pogués passar, la víctima MAI té la culpa, és la víctima.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL