Anticonceptiu Yasminelle
Bon dia,
volia fer una consulta sobre els anticonceptius Yasminelle. El meu dermatòleg me'ls ha receptat per fer un tractament amb isotretinoina ja que pot fer malformacions en el fetus i necessito utilitzar 2 metodes anticonceptius(preservatiu i yasminelle) per estar mes segura. La por que tinc es pq vaig llegir a internet que hi ha hagut morts per culpa d'aquestes pastilles. Quins inconvenients creus que podria tenir yasminelle en una noia de 14 anys? Podria arribar a causarme danys greus? Els anticonceptius fan que t'engreixis? Quin creus q seria el mes adecuat per a mi? Moltes gracies
IESP

Hola Maria!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Tranquil.la, aquestes pastilles no provoquen la mort.
Tampoc tenen efectes ecundaris perillosos, però si que et pots trobar símptomes com: migranya, augment lleuger de pes, aparició de pèl... Això és degut a l'efecte hormonal i cada noia és diferent.
Les pastilles anticonceptives actuals són molt segures, senzillament has de trobar quines et van millor (en el teu cas, estàs prenent les de Bayer, però hi ha més marques).
Si te les prens durant un temps i veus que no hi ha efectes negatius fantàstic! En canvi, si veus que alguna cosa canvia a causa de prendre-les, torna al ginecòleg per a que et recepti unes altres :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat