IMPORTANT vergonya ginecòleg......................
Tinc 20 anys i no he anat mai al ginecòleg ni penso fer-ho... em fa molta vergonya molta, és necessari anar-hi?
No sé si és normal, però em fa molta cosa i no hi aniré mai..., sóc molt rara.... Faig natació i em canvio a les dutxes perquè em fa molta vergonya que em vegin despullada..., amb el meu pare mai mai mai li he parlat de la regla, i sé que és totalment normal, però em fa molta vergonya, i mai he anat a comprar compreses. Em fa moltíssima vergonya tot..., i només pensar que si mai he d'anar al ginecòleg doncs em vull morir de vergonya de veritat... és exagerat ho sé però és veritat..., que puc fer perquè em marxi aquesta vergonya? Sóc rara oi?....
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. No ets rara, ets pudorosa amb el teu cos, una cosa és el que tu prefereixis en el vestidor del gimnàs i l'altre la salut, el ginecòleg és un metge o una metgessa i si hi ha quelcom que no està bé en el nostre sistema reproductor, ovaris, vagina, matriu, etc... ens ajudarà a posar-hi remei.
Per treure't la vergonya el que podries fer és començar a afrontar la situació, fer la consulta ja és un pas, ara no ho paris! El proper cop que vagis al gimnàs en comptes de canviar-te a la dutxa fes-ho on tothom. O posa't la roba interior a la dutxa i la resta de la roba on tothom, ves fent aproximacions. El nostre cos és la nostra carcassa i ens ha d'agradar i l’hem d’estimar.
Espero que poc a poc puguis viure amb més naturalitat i sense angoixa aquestes situacions.
Una abraçada molt forta,
Helena Angel @HelenaAL
www.consultajove.cat