Tinc por!
Hola adolescents! Tinc por perquè l'altre dia ho vaig fer amb la meva parella, vam utilitzar preservatiu pero igualment estic espantada perquè no em vui quedar embaraçada. No es va trencar ni res pero hi ha alguna possibilitat de que em pugui quedar embarassada?
Gràcies i petons!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori!
Si vàreu utilitzar el preservatiu de forma correcte no hi ha risc d’embaràs.
Com s'utilitza de forma correcte?
1. Que quedi ben posat en el penis
2. Un cop ell hagi ejaculat heu de retirar el penis de la vagina abans que l'erecció baixi. El preservatiu s'ha de retirar mentre algú aguanta la gometa de dalt per a que no s'escapi res de semen.
3. Abans de tancar el preservatiu cal comprovar-lo. Podeu posar-hi aigua, l'aigua és menys densa que el semen i si hi ha algun foradet en el preservatiu l'aigua s'escaparà i el veureu.
4. Lligar el preservatiu i llençar-lo a la paperera, no al lavabo.
I la norma universal: Sempre que hi hagi penetració ha d'haver-hi preservatiu.
Si ho feu així, i no hi ha cap accident, és molt difícil, gairebé impossible, un embaràs.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL