DUBTES URGENTS
Agrairia que fos anonima la consulta si us plau.
El cas es que fa un parell de dies vaig perdre la virginitat amb el meu novio, i bueno ho vam fer amb condó, hem va sortir sang i tal pero quan la va treure vaig notar un liquid i no sé si va sortir del condó, ell hem diu que no es va petar ni res pero jo no estic tan segura i tinc molta por d'estar embarassada, no m'he pres la pildora ni res, que puc fer? No m'acabo de fiar dels condons, son casi 100% segurs? I si es peten es nota? En aquest cas, que faig? On demano la pildora? La venen a menors?
Moltes gracies!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. El líquid que vares notar segurament és el teu propi flux vaginal. Els preservatius són un 99% fiables ja que alguns es trenquen, però quan es trenques es nota perquè al anar a lligar-lo per tirar-lo no queda normal.
De totes formes, el millor és utilitzar el preservatiu de forma correcte. Com s'utilitza de forma correcte?
1. Que quedi ben posat en el penis
2. Un cop ell hagi ejaculat heu de retirar el penis de la vagina abans que l'erecció baixi. El preservatiu s'ha de retirar mentre algú aguanta la gometa de dalt per a que no s'escapi res de semen.
3. Abans de tancar el preservatiu cal comprovar-lo. Podeu posar-hi aigua, l'aigua és menys densa que el semen i si hi ha algun foradet en el preservatiu l'aigua s'escaparà i el veureu.
4. Lligar el preservatiu i llençar-lo a la paperera, no al lavabo.
I la norma universal: Sempre que hi hagi penetració ha d'haver-hi preservatiu.
Si ho feu així, i no hi ha cap accident, és molt difícil, gairebé impossible, un embaràs.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL