Edats diferents
Tinc 13 anys i el meu novio en te 4 anys mes que jo.. i ell vol tenir relacions sexuals amb mi, pero jo no se si vull, no vull perdrela tan rapid.. nose que fer.. perque no el vui perdre i l'estimo moltissim!Que faig..?
IESP

Hola Laura1421,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Si tu encara no vols tenir relacions sexuals amb penetració, la cosa està clara, t'ha de respectar i punt.
M'explico, dius en la teva consulta que l'estimes moltíssim, suposo que ell també t'estima a tu (sinó suposo que no estaríeu junts) i per tant si això és així respectarà la teva decisió. Si no ho respecta el problema no serà teu, serà seu.
En les relacions de parella i sobretot en l'àmbit sexual, un "no" és un "no" i això és inqüestionable. Si fas algo que no vols fer i ho fas per l'altre, no ho faràs tranquil·la, ho faràs com si fos una obligació, i si us estimeu segur que no vols fer-ho sentint-te "forçada", sinó, que voldràs fer-ho quan realment sentis que vols donar aquest pas.
Per la primera vegada el més important és: com es va fer, quines van ser les condicions de joc, els dos estàveu d'acord o un dels dos ho va fer perquè l'altre pressionava? Tot això, a la llarga, tindrà més pes, ja que la teva vivència és el que recordaràs.
Per tant, si encara no vols fer-ho, no et pressionis, fes valer la teva decisió i ell l'ha de respectar. No ho oblidis, un "no" és un "no", i el teu és un "encara no", per tant, fes-ho i fes-te valer! La teva voluntat és el més important!
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL
HelenaALpsico