L'ABORT A ESPANYA
Hola :) Primer de tot, gràcies per llegir i contestar el meu missatge!
L'altre dia, les meves amigues i jo, a l'hora del pati vam estar parlant de l'avortament a Espanya. Algunes de nosaltres vam comentar que no es podia, però unes altres van dir que creuen que sí que es pot. Ara estic confosa...és per això que tinc algunes preguntes: es pot avortar a Espanya actualment? Si es pot, on has d'anar? I si no es pot, que s'ha de fer si una noia es queda embarassada i no vol seguir amb l'embaràs?
IESP

Hola Ania!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Resulta que la nova llei que es vol imposar des del govern central (Espanya) encara no s'ha aplicat, de manera que es pot avortar pels mateixos motius que hi havia fins ara, que són:
1. Que l'embaràs suposi un greu perill per a la vida o per la salut física o psíquica de la dona embarassada.
2. Que l'embaràs sigui conseqüència d'una violació.
3. Que es suposi que el fetus haurà de néixer amb greus tares físiques o psíquiques.
L'avortament és un tema molt complicat, ja que és la dona qui viu l'embaràs qui ha de decidir què vol fer o què no. Està clar que ningú avorta perquè sí, i que és un procés molt difícil.
En cas d'estar embarassada i voler avortar, el millor és anar al centre de salut sexual (ASSIR) més proper i consultar, ja que es pot fer per via pública o privada (pagant).
Et deixo un link on ho explica tot molt bé! Trobaràs moltes respostes :)
VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=cabcda2e318f5310VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat