Pastilles anticonceptives
Hola! Sóc una noia que té molts dolors quan li ve la regla, i tinc parella estable. Moltes amigues m'han recomanat utilitzar pastilles anticonceptives per estalviar en preservatius i perquè així la regla no em farà mal i em vindrà més regular. Tot i això, tinc bastants dubtes, i em fa bastant mal rollo prendre-me-les perquè són hormones. Hi ha algun risc per a la salut? Quins inconvenients tenen? Moltes gràcies!:)
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Com qualsevol tractament hormonal, les pastilles tenen els seus inconvenients i les seves avantatges.
Ara bé, en comptes d'escriure't tots els possibles efectes secundaris que puguin tenir, et recomanaré que per començar a prendre't res vagis a la teva ginecòloga ja que ella és la única persona que pot valorar què és millor per tu, pels teus dolors i/o per regularitzar la teva regla.
Pel que fa a deixar d'utilitzar preservatius, pensa que les anticonceptives només et previndran de l'embaràs però no et previndran contra les Infeccions de Transmissió Sexual (herpes, fongs, infeccions d'orina, ...) i el preservatiu sí!
Tal i com molt bé dius les pastilles són hormones, la funció d'aquestes hormones és fer que els ovaris deixin de produir òvuls i això fa que l'embaràs sigui gairebé impossible d'aconseguir mentre te les estàs prenent. Com l'efecte d'aquestes pastilles té una funció molt potent, el més recomanable és que avaluï la teva situació la teva ginecòloga i que faci un seguiment de l'efecte que tenen en tu aquestes pastilles en particular.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL
HelenaALpsico