Regla.
Hola, molt bon dia, us volia parlar del meu problema amb la regla, tinc 14 anys, fa 1 any, que la tinc, no sé perquè sempre em fa molt de malt, molt, si estic a l'institut i em bé, m'he de marxar a casa, perquè el mal es insuportable, i si em passa a casa, ja no vaig a l'institut.
He anat 2 cops, al ginecoleg, i m'han dit que era normal els primers anys i tal, però jo trobo que el meu mal, no es normal, i els medicaments, no em fan res, potser em calmen el dolor, una mica, però al cap de la mitja hora, i només em dura poc.
La segona nit, em baixen litres de regla, o taco tot, tot.
Ja no sé que fer, ¿Em suicido?, crec que seria menys dolorós i tot.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Primer de tot, et demanaria que no facis servir expressions d'aquest tipus, ja que el suicidi és una cosa molt sèria i molt trista...
També és cert que és molt injust patir tan mal per culpa de la regla, així que la millor opció seria que tornessi al metge per explicar que NO ET SERVEIX el que et van donar. És important que puguis fer vida el més normal possible, tot i que els 2-3 primers dies de regla poden ser durs.
També intenta menjar sa i fer una mica d'exercici (lleuger) aquells dies... I sobretot, aprofita per fer coses que et vinguin de gust! Quan estem entretingudes, és més fàcil oblidar-nos una mica del mal.. :)
Molts ànims!!!
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat