Malestar físic
Hola!
Sóc una noia i tinc catorze anys. Medeixo 1,53. I peso 56 kg. Faig basquet 3 dies a la setmana durant una hora i mitja, més els partits del cap de setmana i quan vaig a correr durant vint minuts el dissabte.
Fa molt temps que estic intentant aprimar-me. Vaig al metge i hem diu que estic be, am els pares tambe, pero jo crec que no. El meu principal problema son les cuixes, tinc el ventre pla, pero tinc les cuixes com dos pernils i em sento inferior a les altres per culpa d'aixo.
Per intentar remediar-ho, vaig començar una dieta: per esmorzar a casa un suc de tronja, per esmorzar al cole un entrepa de 60 grams de formatge, pernil salat o pernil dolç. Al dinar primer sempre verdura i llavors una altra cosa. Al berenar el mateix que lesmorzar. I al sopar peix.
He eliminat els fruits secs, les xuxes, el xocolata, els embotits i el pa dels àpats.
No se que fer per arribar a aprimar-me i així sentir-me millor.
Al no sentir-me be per aixo fa que hi pensi molt. I tambe amb les calories, ja que es el que engreixa.
Moltees gràciees!
Sara Bujalance

Hola! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació! Per la teva alçada i edat, el teu pes és correcte, així que no cal que perdis pes! Però tot i que no necessites perdre pes, entenc com et deus sentir i la preocupació que tens. Pel que m'expliques t'estàs obsessionant massa amb el tema del pes. Això no és convenient perquè com més t'obsessionis, més agobiada estaràs. L'únic que necessites per mantenir un pes correcte és menjar de tot, de forma equilibrada, i fer esport, que ja en fas. Pensa que la forma de les cuixes no es pot canviar perquè depenen de la constitució, i la constitució ens ve donada genèticament, així que la clau per sentir-te bé és que t'acceptis tal i com ets. Valora't d'una manera positiva, pensa en les coses que sí t'agraden de tu i no t'obsessionis amb el que no t'agrada. No facis cap dieta d'aprimament sense control mèdic perquè pot ser molt perillós per a la teva salut! Menja de tot! Pa també, no és bo suprimir el pa de la dieta! És una font excel·lent d'hidrats de carboni, que són imprescindibles per sobreviure! Els fruits secs també són molt saludables (menjar-ne un grapadet cada dia és molt recomanable per tenir una bona salut), i pel que fa a les xuxes, la xocolata, l'embotit, etc, en pots menjar tranquil·lament de tant en tant, el que no és convenient és menjar-ne cada dia. MAI et "prohibeixis" cap aliment, l'únic que aconseguiràs és tenir-ne més ganes de menjar-los i acabar "picant" sovint d'aquests aliments. Crec que no necessites aprimar, el que necessites és aprendre a valorar-te d'una forma més positiva, així que en lloc de torturar-te intentant aprimar, perquè no proves d'esforçar-te a trobar aspectes positius de tu mateixa, tan a nivell físic com a nivell de personalitat? Comença intentant trobar, com a mínim, 5 coses de tu que t'agradin. Si et costa trobar-les, pots demanar-li als pares que t'ajudin, segur que ells poden ajudar-te a valorar-te més positivament. De fet, és convenient que els hi expliquis aquesta preocupació pel pes de cara a que no es converteixi en un problema greu. Molts petons!!