no se que fer
Hola,em dic claudia, bueno primer dir que tinc novio hi m'ha demanat per fer-ho, però jo no vui perquè només tinc 14 anys, portem 4 mesos i poc estan junts i tinc por per si passesin problemes i tot...I nose si ho tingues de fer quan estigui segura tinc por de que em faci mal i no entri..com ho podria fer?
Anissa Ouali

Hola Olakase!!
No hi ha una edat per mantenir relacions sexuals, encara que portem un temps de relació de parella.
Tot i que l’edat s’ha de tenir en compte, el més important és sentir-se preparat/da. És a dir, per exemple, quan un es coneix el seu cos, està ben informat i sent que ja ha experimentat suficient a una altra persona i vol començar a incorporar la penetració en les seves relacions sexuals.
Cadascú té el seu ritme, i el més important és gaudir de la sexualitat sense pressa, anar coneixent i aprenent sense “marcar una edat” , ni "perquè la parella vol", com a factors de pressió per iniciar les relacions sexuals.
La primera vegada pot ser molt diferent depenent de qui la visqui. Hi ha noies que senten dolor, d'altres que no senten res, el més important després de sentir-se preparat, es intentar estar tranquils i relaxats, tot i que és difícil, ja que la situació és nova i això significa que és un nou aprenentatge pels dos. Però si us sentiu molt angoixats, preocupats, i tensos possiblement la penetració faci mal.
Espero haver-te ajudat! Una abraçada!
Anissa Ouali, @AniOuali