Molts dubtes
Hola! Moltes gràcies per atendre'm ja d'entrada.
Sóc una noia de 18 anys, i fa molt de temps que tinc parella. El que passa és que tinc una pila de dubtes i m'agradaria saber si me'ls podrieu respondre, intentaré ser breu.
1. El primer és sobre quan cal visitar el ginecòleg. En alguns llocs he sentit que és als 3 anys després de tenir la primera relació sexual però m'agradaria confirmar. La veritat és que ja hi vaig anar un cop però només per temes de que em feia molt mal la regla i la tenia irregular, i només em va fer ecografia però no citologia i no sé si ja em toca.
2. El segon és que quan mantinc relacions sexuals a vegades em fa una mica de mal, o més aviat coïssor. Suposo que té a veure amb la lubricació (perquè no em passa sempre, només a vegades), però em va deixar preocupada fa unes setmanes perquè vaig estar adolorida uns dies i no sé si és normal.
3. Un altre tema és que la regla em ve una mica irregular i cada molts dies (cada 34-36 dies), i a més una setmana o dues després de la regla també faig taques uns dies. La ginecòloga em va dir que era "spotting" o algo així i que si passava mentre ovulava era normal, però crec que últimament en tinc més que abans, i a més surt d'un color marró-petroli bastant fastigós.
4. Per últim, jo les ingles més o menys les porto entrades. No m'ho vull depilar tot, però què passa si "retallo" una mica els pèls més llargs? Tornen a créixer normals? Creixeran més? Suposo que són tonteries però no sé què fer.
Moltes gràcies altre cop! (Ho sento per fer-ho tan llarg però així no escric 4 consultes diferents)
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per posar totes les consultes juntes, ens facilita molt la feina!
Ens fas moltes preguntes intentaré respondre varies en una i les altres per separat.
Preguntes 1, 2 i 3: El recomanable és que un cop tenim la primera relació sexual anem al ginecòleg un cop l'any per a fer una revisió general de tota la zona genital. Com ja et tocaria, podries aprofitar per a preguntar-li les qüestions 2 i 3, sobre el tema del dolor i la coïssor a alhora de tenir relacions sexuals, potser hi ha alguna petita ferideta que el doctor o doctora et pot ajudar a curar. Com ens expliques que ja vares anar al ginecòleg pel tema de la regla, potser també podries tornar a comentar-li aquest tema de la pregunta 3, ell és el millor professional per avaluar la teva situació concreta.
Pel que fa a la pregunta 4, pots retallar els pèls llargs amb unes tisores o una màquina elèctrica per tallar els cabells. L'única cosa que has de vigilar és no fer-te cap tall, un tall a la zona genital pot ser MOLT dolorós!
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL