Tic por al gin
La meva mare s’ha llevat inspirada i em vol fer anar al ginecòleg. És la primera vegada que hi vaig i m’agradaria saber què miren i què toquen. És que jo sóc una persona molt reservada al tema aquest i no és que em faci molta gràcia, per tant, em trauríeu un pes de sobre si m’expliquéssiu què és el que acostumen a fer, si et miren amb una màquina i si t’has de treure les calces... És a dir, una mica el procediment que segueixen.
Em fa molta angunia aquest tema, així que demano la màxima ajuda.
Moltes gràcies i petons!!
IESP

Hola Virgi!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Primer de tot, dir-te que no t'angoixis: els/les ginlecòlegs són professionals acostumats a treballar aquests temes, i recorda que NINGÚ et tocarà si tu no vols. Quan anem al metge o al ginecòleg, és perquè volem i perquè ens importa la nostra salut, és més fàcil si ho enfoques així :) Pensa que gràcies a les exploracions que fan, les dones ens salvem de moltes coses!!
Si no has tingut relacions sexuals, segurament no faran cap intervenció. La citologia, se sol fer quan la persona ja ha tingut relacions amb penetració, i extreuen una petita part del teixit del coll de l'uter per poder detectar algun problema en les cèl.lules (com imagines, això és molt útil per detectar càncers!). És una intervenció senzilla, que ens l'hem de prendre amb filosofia, encara que no sigui la cosa més còmoda del món! ;)
Segurament, el/la ginecòleg/a aprofitarà per preguntar-te com és la teva regla, per saber els canvis físics que has fet durant la pubertat. En un principi no t'han d'explorar els genitals ni t'has de despullar, però si vol fer algun tipus de revisió, també estaria bé. Recordem que tot és per salut! :)
A més, qualsevol dubte que tinguis, diga-li, d'acord? Informa't del que necessitis.
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat