No sé si puc considerar que he perdut la virginitat!!!
Hola, agraïria que poguessiu contestar-me aquest missatge, mira, l'altre dia estava amb la meva novia i vam acabar masturbant-nos mutuament. El que passa és que les dos som verges i no sé si he perdut la virginitat o no, perquè clar, les dos som noies...
SISPLAU AUJDAAAAA
IESP

Hola Anonymous39!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que el terme de "virginitat" és una cosa molt cultural i molt vinculada a les relacions heterosexuals. Es considera que una noia perd la virginitat quan ha experimentat la primera penetració vaginal, que és quan se suposa que es trenca l'himen (però pot ser que no passi, que ja estigui trencat...). Això implica que ha d'haver-hi un penis, però que passa si les dues persones són noies, com en el teu cas? Doncs ens adonem de l'absurd que és el concepte de virginitat.
Pensa que una persona por fer moltes pràctiques sexuals, i mentre no tingui penentració vaginal... és considera verge. Raro, oi? Això és perquè la nostra cultura encara dóna massa importància al penis! Per aquest motiu, et demanaria que no et preocupessis de la virginitat, senzillament de gaudir de les relacions amb la teva parella! :)
Si algun dia feu servir joguines tipo vibrador, i teniu penetració vaginal (si voleu) es pot trencar l'himen i deixarieu de ser "verges" culturalment parlant, (tot i que hi hauria gent que diria que ha de ser amb un penis real...). Com veus, la virginitat està planteja des d'un món heterosexual, així que no té gaire sentit.
L'important és que vosaltres ja us ho esteu passant bé ;)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat