ginecoleg
bueno,nose molt be com explicarho, pero ja fa desde finals de primer d'eso que tinc la regla (ara faig 4t eso) i MAI he anat al ginecoleg...sincerament em fa molta vergonya i nose ben be que em fara, em pots dir mesomenys que et fan el primer cop? i hauria d'anar? espero la teva resposta i moltes gràcies per escoltarme!
pd: tinc la regla bastant irregular..
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Respecte a la teva pregunta, ha de saber que si hi vas segurament no et faran res!
Les proves de la citologia (que introduexixen una petita pinza per extraure una mostra del teu teixit cervical, al coll de l'úter) es fan una vegada la noia ja ha tingut relacions amb penetració. Aquesta prova, tot i que sembli dolorosa, no ho és pas! Dura uns segons i normalment la gent ni se n'adona.
És normal que et faci vergonya, però pensa que es tracta de la teva SALUT i que són professionals acostumadissims a fer això cada dia :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat