Aprimar (contesteu plis)
Hola! No se com aprimar-me!Tinc 13 anys, medeixo 1,57 m i peso 45 kg més o menys.....estic molt GORDA! M'he engreixat bastant, fa 3 mesos pesava 40 kg....
1) Els meus pares fa 3 mesos em van portar al metge perquè deien que estava molt prima i despres em van portar a un psicoleg (estan super obssesionats amb això de la primor i s'enfaden moltissim quan els hi dic que estic gorda). Ara, un cop al mes vaig amb una psicolega i m'he engreixat, pero, sincerament no crec que arribes a tenir cap transtorn alimentari, ni de ben lluny.... Ultimament m'han dit que estar molt prima és lleig i que és millor tenir una mica de 'xixa'. Llavors ho penso i em dic: vale, jo menjare normal i no em preocuparé pel meu pes, però aleshores és quan em comparo amb altre gent molt més prima i m'odio a mi mateixa...
2) No se que fer per aprimar-me; intento disminuir els meus plats quan menjo (soc incapaç de no menjar res perque sino despres tinc molta gana) i escapar-me de casa per anar a correr (tot i que ja faig 4 hores d'esport a la setmana) pero no veig la diferencia, a més, després sempre acabo picant alguna cosa de menjar....
Bé, només era això... ho sento per si me enrotllat una mica pero es que ho havia de dir....
contesteu plis!! Gracies i una abraçada!!
Sara Bujalance

Hola Juls00! Fes cas del que et diuen els teus pares perquè estàs molt prima! El fet de que et vegis grassa, vulguis aprimar... tot això et pot portar molt fàcilment a patir una anorèxia. I una anorèxia suposa tenir molts problemes d'autoestima, de salut, problemes amb la familia, els amics... I en el pitjor dels casos, l'anorèxia pot fins i tot, ser mortal. El que has de fer per sentir-te bé no és aprimar (a més, seria MOLT perillós per a la teva salut) sinó parlar amb els teus pares i amb la psicòloga sobre com et sents amb el cos i el menjar, ells t'ajudaran a sentir-te bé. Molts petons!!