relació pes-altura-edat
Hola Sara, tinc 15 i medeixo entre 1,55-1,60m. Fins fa poc pesava 52-53kg però des de fa uns mesos que tinc molta ansietat i menjo molt més del que hauria de menjar crec i encara que intento menjar menys i fer esport no ho cremo i ara peso uns 55kg. Només són 3kg de més però ho noto i m'agardaria tornar als 52-53kg i saber alguna consell/ajuda de com puc fer-ho o al menys saber si aixì ja estic bé per l'edta que tinc i per la meva altura.
Molts gràcies! Petonets!!
Sara Bujalance

Hola Anneta! 55 quilos és un pes bo per la teva alçada i edat, així que tranquil·la perquè estàs bé. Per evitar aquesta ansietat que t'agafa de tant en tant el que has de fer és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), i molt important, repartir-ho en 5 àpats diaris: 3 principals (esmorzar, dinar i sopar), i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda. Els àpats complementaris poden ser una peça de fruita, un iogurt o un entrepà petit. D'aquesta manera vas menjant cada 3-4 hores, evitant que aparegui l'ansietat. L'ansietat apareix perquè o bé portem molta estona sense menjar o bé perquè l'últim àpat ha estat massa petit, així que quan facis els àpats principals no et quedis amb gana. Fer esport també t'ajudarà a reduir l'ansietat. Una altra cosa que també t'anirà bé per evitar l'ansietat és parlar amb els teus pares i amics sobre com et sents, les teves emocions, la preocupació pel pes... Ells t'ajudaran a sentir-te més tranquil·la. Molts petons!!