ES POSSIBLE QUE...
Hola,
tinc 14 anys i des de fa un mes (casi dos ja) que no em ve la regla...estic bastant preocupada. Es normal?
Ma mare es preocupa bastant perquè es pensa que podría estar embarassada, però jo en ma vida no he tingut cap mena de relació sexual amb un noi...així que jo crec que el fet de que estigui embarassada és pràcticament impossible.
Tot i així t'escric això perquè m'aconsellis què puc fer?
Es possible que tarde tant per culpa d'estrés?
Gràcies, petons :*
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. La regla es pot atraçar per diversos motius:
1. Si tens relacions sexuals de risc, és a dir, penetració sense preservatiu, pot ser un embaràs. En el teu cas ens dius que no s'ha donat la situació, per tant, descartem!
2. En èpoques de molt estrès pot desregularitzar-se. Consell: pren-te les coses amb més calma.
3. Si hi ha hagut un canvi en el pes de forma molt brusca, des d'un augment de pes a una baixada de pes molt brusca pot haver afectat a la regularitat de la regla.
4. En cas d'anèmia.
Per tant, el millor és que un cop hem descartat la primera, vagis al metge per a que et faci una analítica que pugui donar-vos més informació a la teva i a tu del que està passant.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL